آموزش نگهداری و استفاده از پکیج

 



فارغ از اینکه از چه برندی استفاده می کنید پکیج ایران رادیاتور شما در داخل منزل در طول سال به صورت شبانه روزی در حال فعالیت می باشد در زمستان ها علاوه بر ایجاد آب گرم وظیفه گرم کردن شوفاژ ها را نیز برعهده دارد و در تابستان ها نیز به منظور ایجاد آب گرم در داخل ساختمان به صورت مداوم باید در حال فعالیت باشد.


 بنابراین پکیج ها جز لوازمی در منزل هستند که باید از قطعات تشکیل دهنده خود به صورت مداوم استفاده کنند. همین موضوع سبب می‌شود که به سرعت این قطعات مستهلک شوند.



بررسی مقدماتی پکیج (تعمیر پکیج)

در این مرحله باید پس از برداشتن روکش پکیج و همچنین صفحه جعبه احتراق فشار مدار و دمای شوفاژ را بررسی نمایید همچنین شعله و عملکرد شیرهای برقی پکیج نیز باید مورد بررسی قرار گیرد در ادامه قطعات پمپ و شیر سه راه نیز باید بررسی ‌شود از دیگر مواردی که باید مورد بازبینی قرار گیرند ترموستات پکیج می باشد که اگر نیاز به تعمیر باشد متوجه آن شوید.


تمیز کردن رسوب لوله ها و پاکسازی فیلترها

در اکثر شهرها به دلیل املاحی که در آب شهر وجود دارد به مرور زمان فعالیتهای رسوب زدایی و پاکسازی فیلترها باید به صورت دوره ای انجام شود در غیر این صورت کاهش فشار آب گرم و همچنین گرم نشدن آب از علائمی خواهد بود که به زودی با آن مواجه خواهید شد که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.


چک کردن محور پمپ سیرکولاتور

اگر محور پمپ سیرکولاتور مسدود شده باشد در این صورت آب نمی تواند به درستی پمپاژ شود و بنابراین جریان خوبی نخواهد داشت بنابراین ضروری است به صورت دوره‌ای محور پمپ سیرکولاتور مورد بررسی قرار گیرد و حصول اطمینان از زمینه جریان آب سرد و گرم به خوبی انجام شود

بررسی دودکش

دودکش نقش مهمی در ایمنی دستگاه دارد به این منظور ضروری است که به صورت دوره ای اطمینان حاصل کنید که دودکش مسدود نشده باشد زیرا گرفتگی دودکش می‌تواند باعث فعال شدن سنسور دود و در نتیجه خاموش شدن پکیج شود.

Comments